Jesienna chandra - jak sobie z nią radzić?

Jesienna chandra - jak sobie z nią radzić?

Krótsze, deszczowe dni, mało słońca i chłód. Jesień może sprawiać, że najchętniej zawinęlibyśmy się w koc i przespali tę ponurą porę roku. Nie warto jednak dać się chandrze i złemu humorowi! Nasze porady sprawią, że nawet jesienią będziesz mieć mnóstwo energii i uśmiech na twarzy.

Zadbaj o ruch

W czasie jesieni warto zadbać przede wszystkim o aktywność fizyczną. Ruch uwalnia w naszym ciele endorfiny, które są odpowiedzialne za dobry nastrój. Im ich więcej, tym lepiej! Poćwicz więc na siłowni, w czasie zajęć fitness, popływaj czy zdecyduj się na szybszy spacer lub jogging – wszystkie te aktywności poprawią twój humor. Żeby efekty były znaczące, ruch musi stać się stałą częścią Twojego życia. Ćwicz co najmniej 2-3 razy w tygodniu lub częściej!

Korzystaj ze słońca

W czasie pochmurnych, jesiennych miesięcy do naszego organizmu nie dociera odpowiednia ilość światła. Korzystajmy więc z bardziej słonecznych choć chłodnych dni i wystawiamy twarz do słońca, kiedy tylko wyjdzie zza chmur. Ważne jest również stosowanie witaminy D, która w odpowiednich dawkach może zastąpić naszej skórze słońce, dzięki któremu jest naturalnie wytwarzana. O odpowiedni poziom witaminy D warto walczyć. Im niższy, tym częściej pojawia się obniżony nastrój, wyższy poziom lęku czy fobie.

Odpocznij tak, jak lubisz

Jesień to również idealny czas na nadrobienie zaległości kulturalnych. Przeczytaj wszystkie książki, do których chciałeś zajrzeć od dłuższego czasu i obejrzyj filmy, których recenzje Ci się spodobały. Wejdź pod koc z kubkiem gorącej herbaty i ciesz się czasem tylko dla ciebie. Jesień to też odpowiednia pora, by zająć się swoim hobby, nawet tym na które od dawna nie miałeś czasu. Gotowanie, układanie puzzli, nauka języka obcego – rób to, sprawia ci przyjemność. A jeśli lubisz porządki – zrób porządki! Wybrana aktywność ma cieszyć właśnie ciebie!

Dbaj o poziom magnezu

Żeby stres i gorszy humor miały mniejszy wpływ na nasze życie, warto zadbać też o odpowiednią dietę i uzupełnianie składników mineralnych. W naszym jadłospisie powinny znaleźć się przede wszystkim produkty o wysokiej zawartości magnezu. Magnez bowiem zmniejsza napięcie nerwowe, przeciwdziała skutkom stresu i przemęczenia. Dzięki niemu unikamy też wahań nastroju i chronimy cały układ nerwowy. Jego braki natomiast mogą przyczynić się do problemów z zasypianiem, lęku, rozdrażnienia czy bólów głowy. W łatwo przyswajalny dla organizmu magnez bogata jest wysokozmineralizowana woda mineralna, np. Piwniczanka. Ilość magnezu zawartego w 1 litrze Piwniczanki zapewnia około 40% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek. Wybór wyskozmineralizowanej wody mineralnej będzie więc trafnym rozwiązaniem jeśli chcemy zadbać o profilaktykę poziomu magnezu.

Nie zapominaj o wapniu

Dobra woda mineralna, którą wybierzemy powinna zawierać również odpowiedni poziom wapnia. Wapń jest bowiem odpowiedzialny nie tylko za stan naszych kości i zębów. Zadba również o prawidłową czynność serca, układu mięśniowego i, o czym nie wszyscy wiedzą, pogodny nastrój! Objawami niedoboru wapnia bywają też zaburzenia snu i stany lękowe, dlatego tym bardziej dzięki dobrej wodzie mineralnej należy dbać o jego odpowiedni poziom. Warto wspomnieć, że minerały zawarte w wodzie mineralnej są łatwiej przyswajalne dla organizmu niż te zawarte w pokarmach stałych. Trudniej je też przedawkować niż w przypadku chociażby suplementów  diety. Sprawdzając skład wody mineralnej, zwróćmy więc uwagę, czy znajduje się w niej wystarczająca ilość składników mineralnych, w tym wapnia.