Przygotuj się do wiosny z Piwniczanką

Przygotuj się do wiosny z Piwniczanką

Zima to wyjątkowo wymagająca pora roku dla naszego organizmu. To czas kiedy szczególnie warto zadbać o zdrowie swoje i swoich bliskich. Niskie temperatury, mroźne wiatry, opady śniegu, obniżona odporność oraz działanie urządzeń grzewczych - to tylko niektóre czynniki negatywnie wpływające na ludzki organizm. Jak się przed nimi chronić? Jak przygotować nasze ciało do nadchodzącej wiosny?
O tym dowiesz się poniżej!

Zimowa dieta i jej wpływ na nasz organizm

To naturalne, że zimą nasz organizm magazynuje dodatkowe zapasy tłuszczu, aby ochronić się przed niskimi temperaturami. Co za tym idzie, sięgamy częściej po dania o zwiększonej zawartości tłuszczu. Poza tym, ze względu na słabszą dostępność warzyw i owoców, jemy ich mniej. Wszystko to sprawia, że dostarczamy organizmowi mniejszą, niż w pozostałej części roku, ilość witamin i składników mineralnych.

Jak zatem radzić sobie z tymi ubytkami?

Pamiętajmy o regularnych porach posiłków. Bez względu na ograniczone zasoby, starajmy się jeść jak najwięcej warzyw i owoców. Odstawmy dania smażone na rzecz duszonych, czy tych z piekarnika. Jedzenie jogurtów sprawi, że zwiększymy odporność, ze względu na zawarte w nich korzystne dla organizmu bakterie. Poza tym, przyswajajmy dużą ilość płynów. Najlepiej w postaci wody mineralnej z dużą zawartością minerałów.

Dobra woda w połączeniu z owocami zawierającymi wiele witamin ma zbawienny wpływ na nasz organizm! Dla przykładu: systematycznie spożywanie wody z sokiem z cytryny na czczo, tuż po przebudzeniu, naturalnie wspiera usuwanie szkodliwych toksyn z organizmu i pozytywnie wpływa na jego metabolizm. Zima to także ograniczona ilość słońca. Ten, z pozoru oczywisty fakt, ma bardzo duży wpływ na nasze zdrowie. Szczególnie jeśli chodzi o kondycję skóry i włosów. Jeśli zatem nie planujemy spędzić całej zimy w ciepłych krajach, warto zastosować kilka prostych trików, które pozwolą zachować zdrowy wygląd na zbliżającą się wiosnę.

Postaw na naturę

Producenci kosmetyków oraz koncerny farmaceutyczne nieustannie prześcigają się w coraz to nowszych rozwiązaniach mających zapewnić nam witalność i zdrowy wygląd. Zanim jednak sięgniemy po kosmetyki lub suplementy diety, warto rozważyć rozwiązania jakie daje nam sama matka natura. Aby nasza skóra miała zdrowy wygląd, była elastyczna i jędrna niezbędne jest odpowiednie nawodnienie. Organizm ludzki składa się z ponad 60 % z wody, natomiast aż 20 % znajduje się w skórze! Dyskomfort wynikający z odwodnienia organizmu odczujemy niemal natychmiast. Skóra stanie się sucha, ściągnięta, może się łuszczyć, a w dłuższej perspektywie prowadzi do powstawania zmarszczek. Jeśli chodzi o włosy – niedostateczne nawodnienie sprawi, że włosy w krótkim czasie staną się szorstkie, matowe i łamliwe. Z kolei wydłużone odwodnienie może skutkować nawet powstaniem tzw. suchego łupieżu. Więcej na temat pielęgnacji skóry i włosów przeczytasz na: http://piwniczanka.pl/baza-wiedzy/jaki-wplyw-na-skore-i-wlosy-ma-picie-wody-mineralnej

Zimowo. Sportowo. Zdrowo

Zimowe, ciemne dni nie zachęcają do wzmożonej aktywności fizycznej. Dni są krótkie, a temperatury niskie – wolimy pozostać w domu. To normalne! Zacznijmy od małych kroków. Wygospodarujmy początkowo chociaż kwadrans na proste ćwiczenia i lekkie rozciąganie w domu. W myśl zasady, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, wielce prawdopodobne, że kolejnym, większym krokiem będzie zapisanie się na siłownię, basen, czy też do klubu fitness. Uprawiając sport, zawsze należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu.

Dlaczego powinniśmy pić dużo wody? Przede wszystkim ze względu na konieczność uzupełniani elektrolitów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Zbyt mała ilość może objawiać się m.in. zaburzeniami rytmu serca, drżeniem ciała, a nawet omdleniami. Aby temu zapobiec wystarczy podczas wzmożonej aktywności fizycznej pić odpowiednią ilość wody mineralnej. Jej regularne spożywanie zapewni nam sprawność fizyczną i umysłową nawet podczas wzmożonego, długotrwałego wysiłku.

Pewnym krokiem w stronę wiosny

Po trudnym, zimowym okresie nadchodzi przebudzenie – wiosna. Budzi się natura, budzimy się i my, jednak często osłabieni, zaniedbani, pozbawieni energii. Często, szukając skomplikowanych, trudno osiągalnych rozwiązań zapominamy o tych najprostszych, które mamy na wyciągnięcie ręki. Aby wiosna nas nie zaskoczyła, warto pamiętać o prawidłowej diecie, pielęgnacji ciała, aktywności fizycznej i regularnym nawodnieniu organizmu. Ponadto, pamiętajmy, że uśmiech i dobry humor wpływa pozytywnie na nas i nasze otoczenie przez cały rok!