Ćwiczenia to nie wszystko. Nawadnianie to podstawa!

 Ćwiczenia to nie wszystko. Nawadnianie to podstawa!

Lato zbliża się do nas wielkimi krokami. Wraz z nadejściem pierwszych ciepłych dni zaczynamy intensywniej myśleć o przygotowaniu naszej sylwetki na plażę. Nie każdy wie, że nieocenionym sprzymierzeńcem w gubieniu zbędnych kilogramów jest woda mineralna!

Na początek ciekawostka długotrwały niedobór wody w organizmie sprawia, że nasze ciało czuje się zmuszone do magazynowania jej w tkance podskórnej. Zatrzymywana w organizmie woda negatywnie wpływa na nasz wygląd oraz sylwetkę. Dlatego tak ważne jest, by pić wodę regularnie w ilości około 1,5 litra dziennie - najlepiej mineralną. Obojętne czy jest to woda wysokonasycona CO2, niskonasycona CO2, czy też niegazowana. Woda mineralna ma natomiast inne zalety – dostarcza organizmowi odpowiednią ilość mikroelementów, a w przypadku Piwniczanki są to minerały w idealnych proporcjach, w kwestii stosunku zawartości wapnia do magnezu.

Woda mineralna podczas ćwiczeń

Jeśli chcesz zrzucić trochę kilogramów lub wyrzeźbić ciało, pewnie chodzisz na siłownię, jeździsz na rowerze lub uprawiasz inne sporty. Niezależenie od tego, jaki rodzaj aktywności fizycznej wybierasz, nie możesz zapominać o regularnym nawadnianiu organizmu i uzupełnianiu utraconych minerałów. Oprócz tego woda mineralna, nie dostarczając wprawdzie kalorii i nie zapewniając tym samym bezpośredniej energii do ćwiczeń, ma duży wpływ na szybkość spalania tłuszczu. Dlaczego? Odpowiednie nawodnienie przekłada się na lepszą wydajność organizmu, a więc ćwiczymy dłużej, bardziej intensywnie i efektywniej. Istotną wskazówką jest jednak, by pić wodę również podczas treningu, a nie tylko po jego zakończeniu. Najlepiej pić wodę małymi łykami, ponieważ składniki mineralne mają najkorzystniejszy wpływ na organizm, kiedy dostarczane są w małych dawkach, ale regularnie.

Rola wody mineralnej w diecie

Woda mineralna, a właściwie zawarte w niej składniki, są niezbędne dla prawidłowego przebiegu procesów metabolicznych, w tym trawiennych. Woda mineralna uzupełnia niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu minerały. To ważne, ponieważ minerały, makro i mikroelementy przyjmowane w pokarmach stałych nie są tak dobrze przyswajane przez organizm, jak te przyjmowane w wodzie. Wypijana woda ma też wpływ na wygląd i kondycję naszej skóry. Nie od dziś wiadomo, że jej starzenie oraz utratę jędrności powodują wolne rodniki. Dobrze nawodniony organizm radzi sobie z ich zwalczaniem dużo lepiej, niż organizm odwodniony.

Ile i jaką wodę pić? Czy woda gazowana jest w porządku?

To, ile wody powinniśmy wypijać dziennie, zależne jest od naszej wagi, pory roku oraz trybu życia. Latem oraz przy wytężonym wysiłku fizycznym powinniśmy pić więcej niż jesienią i zimą, przy mniej intensywnym trybie dnia. Generalnie, dorosły o umiarkowanym trybie życia, w optymalnych temperaturach powinien wypijać średnio 1,5 litra wody dziennie, 10-letniemu dziecku wystarczy o połowę mniej. Przelicznik jaki można zastosować to 1 litr wody na 30 kg masy ciała, a w przypadku osób intensywnie uprawiających sport to 100 ml wody mineralnej na 100 kcal wydatkowanej energii. Latem pragnienie zazwyczaj samo daje nam o sobie znać. Pamiętajmy, że już lekkie pragnienie świadczy o odwodnieniu organizmu. Na koniec – jaką wodę pić? Czy woda gazowana nawadnia równie dobrze jak woda bez bąbelków? Oczywiście, jeśli jesteśmy dorośli możemy pić taką, jaką lubimy.