Naturalna woda mineralna ratunkiem w walce z wiosennym przesileniem

 Naturalna woda mineralna ratunkiem w walce z wiosennym przesileniem

Organizm znużony trwającą kilka miesięcy zimą musi się zregenerować. Dni są dłuższe, słońce coraz śmielej zagląda do okien, ale mimo to coś jest nie tak jak powinno. Zamiast dużego zastrzyku energii, ciągle odczuwamy zmęczenie, senność, pojawiają się problemy z koncentracją. Brzmi znajomo? Niestety, to objawy wiosennego przesilenia.

Syndrom zmęczenia wiosennego jest efektem długotrwałego przemęczenia. Zimą cierpimy na niedobór słońca, przez co większość czasu spędzamy w domu. Dodatkowo nasza dieta jest uboższa o wiele witamin i minerałów. Wszystko to powoduje, że jesteśmy osłabieni, łatwiej łapiemy infekcje, niejednokrotnie także nasilają się przewlekłe choroby. Częściej sięgamy po rozgrzewającą herbatę z sokiem malinowym, a woda mineralna stoi zapomniana w kącie.

Graj w kolory

Zimowa aura sprzyja apetytowi na kaloryczne posiłki, a to z kolei powoduje odkładanie się zbędnego tłuszczu jako warstwy ochronnej przed zimnem. Dlatego z nadejściem wiosny warto ponownie zatroszczyć się o właściwie zbilansowaną dietę. Przede wszystkim zadbajmy o regularne pory posiłków, nie unikajmy też regionalnych nowalijek. Warto skupić się na jedzeniu świeżych warzyw i owoców, zredukować ilość jedzonego mięsa i słodyczy, a w zamian zaserwować organizmowi więcej ryb oraz nabiału. Czas najwyższy także zacząć przygotowywać ciało do lata oraz fali upałów i pić coraz więcej płynów, zwłaszcza zdrowej wody.

Zmodyfikuj swoje codzienne nawyki

Zaraz po przebudzeniu sięgnij po szklankę wody mineralnej. Już kilka łyków postawi zaspany organizm na nogi. Cenna będzie zwłaszcza woda z mikroelementami, która pozwoli uzupełnić poziom wypoconych w ciągu nocy minerałów i rozpocznie dzienny proces usuwania toksyn. Śniadanie uważane jest za najważniejszy posiłek, dlatego postaraj się wstawać na tyle wcześnie, aby dać sobie energetyczny zastrzyk na cały dzień i nie wychodzić z domu głodnym. Jeśli czujesz, że po zimie tu i ówdzie masz nadmiar ciała wypijaj około 20 minut przed posiłkiem szklankę wody. Dzięki temu wcześniej poczujesz sytość. Dzień dobrze zakończyć zdrową wodą, przed pójściem spać wypij przynajmniej szklankę płynu, dobrze wpłynie to na błony śluzowe oraz zmniejszy ryzyko zawału.

Patrz na etykiety

Woda wodzie nierówna, dlatego w trosce o swoje zdrowie warto sprawdzać skład wody mineralnej. W okresie przesilenia wiosennego, kiedy jesteśmy bardziej apatyczni i mamy skoki nastroju należy sięgać po produkty, które odpowiednio nas stymulują. Dobra woda powinna mieć wysoką zawartość wapnia i magnezu, najlepiej w proporcji 2:1, wówczas pierwiastki te optymalnie się przyswajają. Wapń odpowiedzialny jest za utrzymanie prawidłowych czynności serca oraz poprawę metabolizmu, magnez natomiast przeciwdziała skutkom stresu, przemęczeniu oraz osłabieniu.

 W zdrowym ciele…

Coraz dłuższe dni i większa ilość słońca sprzyja chęci spędzania czasu na świeżym powietrzu. Zrób sobie tę przyjemność i zacznij stopniowo wprowadzać do swojego planu dnia aktywność fizyczną. Nie musisz od razu biec półmaratonu lub przemierzać długich kilometrów na rowerze. Twój organizm będzie Ci wdzięczny, nawet jeśli po prostu ograniczysz jazdę samochodem czy komunikacją miejską, a zaczniesz więcej chodzić pieszo. Zobaczysz jak z dnia na dzień poprawi się Twoja kondycja, a dzięki lepszemu dotlenieniu będziesz miał więcej endorfin, czyli hormonów szczęścia. To znacząco wpłynie na Twoje samopoczucie. Niezależnie od tego jaką wodę preferujesz, wodę gazowaną czy niegazowaną pamiętaj, aby zawsze mieć przy sobie butelkę wody mineralnej. Dobrze nawodniony organizm to szczęśliwsze ciało i umysł, a to już połowa sukcesu w walce z wiosennym przesileniem.